Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv komunikačních dovedností sester v rámci péče o klienta na interním oddělení.
RŮŽIČKOVÁ, Zuzana
Na interním oddělení se nachází široké spektrum klientů s různým typem onemocnění. Komunikace s těmito klienty klade na sestry vysoké nároky v oblasti komunikačních kompetencí. Téma bakalářské práce bude zaměřeno do této oblasti, s cílem zmapovat problematiku komunikace sester s klienty a poukázat na nejčastější chyby, kterých se sestry v rámci komunikačního procesu dopouštějí. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí a zabývá se problematikou komunikace mezi sestrou a pacientem hospitalizovaným na interním oddělení. Práce je rozdělena do dvou částí. První část práce je teoretická, kde se zabýváme komunikací, komunikačními bariérami, komunikačními kompetencemi sester a jaká onemocnění mohou způsobit komunikační bariéru mezi sestrou a pacientem. V této části bylo snahou podat informace týkající se problematiky při komunikaci, popsat interní oddělení, osobnost sestry a druhy onemocnění se který mi se často setkáváme na interním oddělení. Druhá část práce byla praktická část, která přinesla výsledky z kvalitativního výzkumného šetření. Byly stanoveny tři cíle této práce. První cíl byl zaměřen na oblast komunikačních kompetencí sester s pacientem hospitalizovaným na interním oddělení. Druhý cíl byl zjistit, jak závažnost onemocnění pacientů ovlivňuje komunikaci sester a pacientů. Třetím cílem bylo, že na základě zjištěných poznatků mohou být vytvořena doporučení pro zlepšení komunikace sester pacienty. Na základě těchto cílů byly vytvořeny čtyři výzkumné otázky. Pro získání a vyhodnocení dat byly použity dvě metody kvalitativního šetření a to polostrukturovaný rozhovor a pozorování. V každé nemocnici byli pozorováni čtyři pacienti a dvě sestry, které je měli na starost. Chování sestry bylo pozorováno u dvou pacientů, aby bylo zjištěno, zda se chování u každého pacienta liší nebo je stejné. Po pozorování navazoval vedený rozhovor s pacienty, o které se dané sestry staraly. Data byla získávána v období od února 2014 do března 2014 na interních odděleních v nemocnici Písek a.s. a nemocnici České Budějovice a.s. Výsledky byly následně podrobeny analýze. Použita byla metoda kódování. Pro přehlednost byly nejstěžejnější výsledky zpracovány do tabulek a grafů. Z výsledků výzkumných otázek můžeme stanovit tyto hypotézy. První hypotéza zní: Komunikační kompetencí sester je verbální a neverbální komunikace. Druhá hypotéza zní: Komunikaci sester s klienty ovlivňuje četnost a délka hospitalizace. Třetí hypotéza: Vlivy, které působí na komunikaci mezi sestrou a pacientem je hluk a spolupacient na pokoji. Čtvrtá hypotéza zní: Sestru při práci nijak neovlivňuje závažnost pacientova onemocnění. Na základě výsledků výzkumného šetření práce poukazuje na jevy vyskytující se při komunikaci mezi sestrou a pacientem. Doporučuje vhodné techniky pro sestry v rámci komunikace, probíhajícího během hospitalizace pacienta. Které můžou vést ke zlepšení a zefektivnění komunikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.